پیام خوزستان

آخرين مطالب

پیام پهپادهای انصارالله به صهیونیستها؛ حزب الله گزینه سخت تری است | هشدار جدید برای واشنگتن شهرستان ها

پیام پهپادهای انصارالله به صهیونیستها؛ حزب الله گزینه سخت تری است | هشدار جدید برای واشنگتن
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - انصارالله یمن در حمله ای بی سابقه بامداد روز جمعه ساختمانی را در نزدیکی کنسولگری آمریکا در شهر تل آویو اسرائیل، مورد هدف قرار داد. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد که یگان پهپادی نیروهای مسلح یمن، به یک هدف مهم در منطقه اشغالی «یافا» که اسرائیل آن را «تل آویو» می نامد، حمله کرده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
سریع اضافه کرد: این عملیات با استفاده از یک پهپاد رادارگریز به نام «یافا» انجام شد و با موفقیت به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.
یحیی سریع تاکید کرد که یمن، بانک اهداف نظامی و امنیتی حساس در عمق فلسطین اشغالی را در اختیار دارد و در پاسخ به جنایت های روزانه دشمن در حق ساکنان نوار غزه، به هدف قرار دادن این اهداف ادامه می دهد. در حالی که رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند هنوز مشخص نیست این پهپاد چگونه موفق به نفوذ شده است؛ همین رسانه‌ها گزارش داده اند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دنبال وقوع این انفجار، سفر خود به ایالات متحده را به تعویق انداخته است. کاخ سفید پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است برای سخنرانی در کنگره آمریکا به واشنگتن سفر کند.
در همین راستا «سید رضا صدرالحسینی» تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا در خصوص اهمیت این حمله و پیامی که برای اسرائیل و امریکا داشته است، به خبرنگار تابناک گفت: این عملیات بسیار شگفت انگیز حائز اهمیت است و می توان آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دارد. یکی از این ابعاد این است که ارتش ملی یمن توانسته است سلاح هایی را رونمایی کند که تا به حال از آنها استفاده نکرده بود. این پهپاد که یافا نام دارد و رژیم صهیونیستی نام آن را صماد 3 گذاشته است، توانسته از همه سیستم های پدافندی اهدایی امریکا و غرب به رژیم صهیونیستی عبور کرده و در پایتخت رژیم، صدمات قابل توجهی را به اسرائیل وارد کند.
وی افزود: در واقع، تحلیل این اقدام خارق العاده این است که با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی با شرایط شکننده ای در ارتش و در سیستم سیاسی مواجه است و انسجام ملی خود را از دست داده، این ضربه در پایتخت می تواند یک پیام روشن از جانب ارتش ملی یمن داشته باشد و آن پیام این است که ما تا زمانی که حملات و کشتار مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه ادامه داشته باشد؛ از آنها حمایت می کنیم و میتوانیم نه فقط ستون فقرات اقتصادی رژیم صهیونیستی را در بندر ام الرشاش یا ایلات متوقف کنیم، بلکه این توانایی را داریم که به پایتخت این رژیم هم حمله کنیم. این حمله یک پیام روشن برای رژیم صهیونیستی و حامیان او به ویژه امریکا است.
تحلیل‌گر مسائل غرب آسیا اضافه کرد: نکته بعدی، توانمندی نظامی ارتش ملی یمن با بهره گیری از امکانات جدید است. با توجه به فاصله قابل توجهی که وجود دارد و این پهپاد از شرق وارد رژیم صهیونیستی شده و راه طولانی نزدیک به 700-600 کیلومتر را پیموده، این حمله نشان دهنده قدرت ارتش ملی یمن و در عین حال ناتوانی رژیم صهیونیستی در حوزه پدافند هوایی است.
سید رضا صدرالحسینی ادامه داد: همچنین حمله بی سابقه انصار الله یمن، نشان دهنده این است که ساحات یا میادین مختلف جبهه مقاومت اعم از حزب الله، ارتش ملی یمن و نیروهای رزمنده مقاومت در سوریه و عراق، به صورت یکپارچه دارای این توانمندی هستند که حملات مستمر خود را علیه صیهیونیستها تداوم ببخشند و این مسائل موجب می شود که رژیم صهیونیستی از حمله به لبنان خودداری کنند. در واقع، این موضوع یک نوع بازدارندگی است.
کارشناس روابط بین الملل گفت: از طرف دیگر، این توانمندی از سوی جبهه مقاومت وجود دارد که در صورت حمله احمقانه صهیونیستها با حمایت امریکا علیه لبنان، تنها رژیم صهیونیستی با لبنان روبرو نخواهد بود، بلکه رژیم با میادین مختلف جبهه مقاومت مواجه خواهد شد؛ حتی این بازدارندگی میتواند، در ارتباط با جلوگیری از حمله به رفح نیز مؤثر واقع شود و همچنان، میتواند برای انجام یک تحلیل دقیق از توانمندی جبهه مقاومت، به توقف یا کاهش کشتار مردم غزه هم کمک کند.
وی افزود: علاوه بر این، این حمله پیام روشنی از سوی ارتش یمن است که اگر چه ما سابقه کمتری در حوزه تسلیحات و مقاومت نسبت به حزب الله داریم، اما اگر رژیم صهیونیستی با حزب الله درگیر شده و با کمک امریکا و غرب برای حمله به لبنان وارد شود، حزب الله توانمندی های قابل توجهی دارد و میتواند درس های فراموش نشدنی را به رژیم صهیونیستی داده و در صورت نیاز میادین مختلف مقاومت هم به او کمک خواهد کرد.
صدرالحسینی در پایان در خصوص سوال خبرنگار تابناک مبنی بر پیام این حمله برای امریکا گفت: ما باید این نکته را باید مدنظر قرار دهیم که این حمله یک پیام روشنی برای امریکاییها در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی است، چرا که حمله انصارالله یمن در فاصله بسیار کمی از سفارت امریکا در سرزمین های اشغالی و تلاویو صورت گرفت. در حقیقت، این حمله حاوی این پیام برای امریکا بود که ما میتوانستیم این حمله را دقیقا در نقطه سفارت انجام بدهیم و ضربات سنگین و غیرقابل جبرانی را به منافع امریکا در رژیم صهیونیستی وارد کنیم که این یک هشدار جدید برای امریکا و دیگر حامیان صهیونیستها محسوب می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/905965/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

اتفاقی عجیب در صداوسیما؛ بخش «خبر اتباع» واکنش‌برانگیز شد

تیپ متفاوت مشاور عالی فرمانده کل قوا در جلسه با وزرای دولت چهاردهم

ایران: آماده ارائه تمامی کمک‌های لازم به دولت موقت بنگلادش هستیم

خط هافبک استقلال بدون رضاوند بسته شد

یادگار ماندگار اهالی «ولایت عشق»

تغییر فصل اکران پرستاره می‌شود؟

رضا میرکریمی: «در آغوش درخت» فیلمی بی‌تکلف با پیام انسانی است

از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان

تولید حسگر‌های هوشمند ایرانی

جوانمردی: دلم برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران تنگ می شود

اشک‌های غلامرضا رحیمی تیرانداز تیم ملی پس از حذف زودهنگام

مربی‌گری همسر غلامرضا رحیمی بجای مربی تیم

حذف زودهنگام غلامرضا رحیمی از بخش انفرادی تیراندازی ریکرو مردان

خدمت به جانبازان و آزادگان پاسخ به فداکاری آن‌ها است/فاصله ی بین شایستگی و خدمات به جانبازان و آزادگان باید به حداقل برسد

مروری به مهمترین اخبار اقتصادی هفته؛ از تحلیل دلار تا بیت کوین

روایت ایسنا از راهکار حل مشکلات اقتصادی معیشتی مردم

ویرایش جدید کتاب «ایستاده باید مرد» در بازار نشر

بازخوانی سخنان جنجالی سیداحمد خمینی: همه چیز را به گردن آمریکا انداختن، ساده‌لوحانه است

صالحی، سنایی و تخت‌روانچی با ولایتی دیدار کردند

فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب

(تصاویر) افتتاح حسینیه با حضور میثم مطیعی در بانکوک تایلند

ضرورت ارائه الگو و برنامه‌ کشت برای کشاورزی استان

واکنش معاون عملیات سپاه قدس به ادعای لو رفتن اطلاعات عملیات اربعین/ پاسخ ما به ترور شهید هنیه متفاوت خواهد بود

دمای خوزستان تا هفته آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت

تعمیر بیش از 135 مورد شکستگی شبکه توزیع و انشعابات آب، در بخش اسماعیلیه شهرستان اهواز

واکنش‌ مقاومت فلسطین به کیفرخواست آمریکا علیه رهبران حماس

تصادف مرگبار پژو پارس با تیر چراغ برق در دزفول

وزارت نفت 2 درصد از درآمدهای نفتی را صرف پروژه‌های عمرانی در مسجدسلیمان کند

افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان / گتوند گرم ترین شهر استان

فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره «راژیا» اعلام شدند

وقتی امین حیایی ادای رامبد جوان و خسرو شکیبایی رو در میاره

بهاره رهنما با این تیپ خودش را سوژه کرد!

روایت جواد عزتی از بی‌خوابی 18 روزه‌اش به خاطر بازی همزمان در دو فیلم

احیای چاه‌های کم بازده به‌دست دانش بنیان‌ها

موفقیت یک داروی جدید در بهبود آلزایمر

تغییر ساعت کار ادارات از فردا

کیچین: امیدوارم صعود کنیم

شروع نشست خبری امیر قلعه نویی و مهدی طارمی پیش از دیدار با قرقیزستان

بازگشت به کابوس؛ ایسکو بدترین خبر را شنید

نکونام بازیکن جنجالی استقلال را اخراج کرد

طارمی: هستم تا باافتخار به تیم ملی کمک کنم

آخرین وضعیت از قیمت جهانی طلا

مقام ارشد سپاه: دقیق و حساب شده انتقام شهید هنیه را خواهیم گرفت

معاون عملیات نیروی قدس سپاه: پاسخ به ترور هنیه متفاوت و غافلگیرانه خواهد بود

انتشار پوستر جدیدی درباره شهید رئیسی از سوی دفتر رهبری

عراقچی: عشق و ارادت مردم نسبت به امام هشتم قابل توصیف نیست

آزادی 22 زندانی نیازمند در سالروز شهادت امام رضا (ع)

علاقه مندی شهاب حسینی به یک دختر نوجوان

واکنش جالب مهران مدیری به سوال همیشگی خودش